lectii despre bucurie

A fost o vara frumoasa ! Concediu, vacanta, relaxare, odihna sunt cuvintele ce definesc aceasta perioada. Toate au darul de a ne aduce bucurie. Si totusi, ne gandim rar la ce ne produce bucurie si cum am putea mentine aceasta stare si dincolo de cele cateva zile de concediu. Acum ca ne-am intors fiecare la serviciu si copiii au inceput scoala, este timpul sa vedem cum ne putem bucura si de perioada “ocupata”. Iata cateva ganduri despre bucurie.

Despre bucurie

Ce este bucuria  ? Cata atentie ii acordam?Frustrarile, esecurile sunt firesti in viata, iar ceea ce ne ajuta sa facem fata acestor situatii este suportul celorlalti, sentimentul ca apartinem unui grup. Interesul si implicarea sociala cresc senzatia de bine si bucuria de a trai. Fericirea nu este doar o aspiratie, nu e un plan de viitor, e aici, acum, in prezent.

Suntem fericiti alaturi de un prieten drag , ne bucuram de o cina in familie, ne mangaie sufletul o reusita a copilului nostru, suntem satisfacuti si impliniti chiar si cu o simpla cafea savurata pe indelete alaturi de partenerul nostru. Lucruri banale care fac parte din viata de zi cu zi a fiecaruia. V-ati gandit la bucuria din spatele lucrurilor marunte?

Un prim pas spre fericire

Un prim pas spre fericire este reprezentat de controlul si planificarea timpului. Pentru a-ti organiza bine timpul trebuie sa-ti stabilesti scopuri importante pe care apoi sa le imparti in obiective mai mici sau activitati zilnice. De exemplu, sa scrii o carte pare un tel maret, greu de realizat, dar sa scrii doua pagini pe zi este mai facil. Adesea oamenii nu mai simt bucuria micilor realizari pentru ca isi supraestimeaza capacitatile si sfarsesc prin a fi dezamagiti de performantele lor. A-ti indeplini un plan stabilit, profesional sau personal iti aduce bucurie si satisfactie, e o dovada a increderii de sine.

Atitudinea potrivita

Pe langa controlul timpului implicati-va in activitati sau atitudini menite sa mentina starea de bine. Oamenii bucurosi sunt cei ce gandesc pozitiv si sunt sociabili. Cautati activitati care va provoaca abilitatile. Fie ca e vorba de munca sau relaxare, activitatile pot sa fie prea solicitante sau, dimpotriva, plictisitoare.

Activitati placute

Miscarea , efortul fizic: aici poate fi vorba de o alergare in parc, de o ora la o sala de sport sau gradinarit sunt un  bun antidot pentru anxietate sau depresie. Studiile au aratat ca persoanele care fac miscare sunt mult mai increzatori in sine, destresati, au o stare de spirit optima si un tonus muscular bun.

Odihna

Nu neglijati somnul! O viata activa este de calitate atunci cand rezervi suficient timp pentru somn.

Pasi mici

Zidurile puternice sunt construite din caramizi mici. Construiti-va zilnic propriul zid pentru a va proteja de esecuri, de insatisfactii, de boli ale trupului sau ale sufletului ! Invatati sa va bucurati! Zi de zi, pas cu pas!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *